Zarządzanie i praca w aptece

zarzadzanie-soba-w-czasie

8 minut

Jak znaleźć czas w natłoku obowiązków?

Codzienna praca z pacjentami niesie za sobą wiele nieprzewidzianych sytuacji, których rozwiązanie nie zawsze da się z wyprzedzeniem zaplanować. Jak radzić sobie z natłokiem obowiązków i jednocześnie minimalizować ryzyko popełniania błędów? Co zrobić, by uporządkować codzienną pracę? Przede wszystkim warto zapoznać się z technikami, które pozwolą efektywnie zarządzać sobą w czasie.

obnizna-odpornosc-psychiczna

6 minut

Wpływ obniżonej odporności psychicznej społeczeństwa na trudne sytuacje obsługowe

W czasach świata VUCA wszyscy narażeni jesteśmy w większym stopniu na stres i niepowodzenia. Towarzyszy nam napięcie, obawa i trudne emocje, które swoje ujście znajdują w relacjach interpersonalnych, w tym relacji pacjent-farmaceuta. Jak je neutralizować?

komunikacja-z-pacjentem-4

7 minut

Efektywna komunikacja z pacjentem – cz. 4

Chcąc usprawnić komunikację na linii farmaceuta-pacjent często skupiamy się na technikach komunikacji związanych z aktywnym słuchaniem, dostosowaniem komunikatu do odbiorcy czy na udzielaniu informacji zwrotnej. Bezsprzecznie są to niezwykle ważne aspekty, które wpływają na efektywne komunikowanie się.

komunikacja-z-pacjentem

5 minut

Efektywna komunikacja z pacjentem – cz. 3

Dostosowanie komunikatu do odbiorcy to podstawowa zasada efektywnej komunikacji. Warto o niej pamiętać również w kontekście obsługi pacjenta w aptece.