Prawo
Zapytaj eksperta
8 minut
Aktualnie funkcjonujemy z dwoma numerami praw wykonywania zawodu. W dokumentach widnieją stare, w rejestrze z kolei nowe. W związku z powyższym mam następujące pytania:
- czy jest konieczne wpisywanie nowego numeru w dokumenty?
- czy stary numer ma być wykreślony?
- czy istnieje konieczność posiadania tego numeru gdziekolwiek wpisanego?
- którym numerem należy się posługiwać?
- kiedy sytuacja prawna w owym przypadku zostanie uporządkowana?
Istotnie, w związku z komunikatem NFZ dotyczącym konieczności aktualizacji danych w ewidencji osób zatrudnionych w aptece lub punkcie aptecznym, należy w dokumentach podawać nowy numer prawa wykonywania zawodu, który znajduje się na stronie Centralnego Rejestru Farmaceutów. W dokumentach „książeczki” prawa wykonywania zawodu właściwa OIA dokonuje wpisu (aktualizacji) nowego – 8-cyfrowego numeru – w dokumencie umieszczana jest jedynie pieczęć z zaktualizowanym numerem. Jednocześnie brak jest regulacji, które nakazywałyby wykreślenie starego numeru (nadanego przed 2005 r.), w związku z czym numery te są w dalszym ciągu obowiązujące. Przykładowo OIA w Koszalinie poinformowała*, że na wniosek farmaceutów będzie wydawać zaświadczenia o aktualności posiadania obu numerów prawa wykonywania zawodu dla osób, które otrzymały prawo wykonywania zawodu przed rokiem 2005. Trudno wskazać, kiedy i czy ustawodawca zdecyduje się na uporządkowanie przedmiotowej kwestii.
Przypisy:
* http://oia.koszalin.pl/informacje_z_izby_,1,17