Pozycjonowanie apteki a kompetencje personelu

 8 minut

Nawet największy talent należy rozwijać i pracować nad nim, dlatego w procesie pozycjonowania apteki tak istotne jest określenie potencjału naszych pracowników i doskonalenie ich kompetencji, np. poprzez system szkoleń kompetencji miękkich, relacyjnych, ale i tych merytorycznych. Dla przypomnienia – celem pozycjonowania jest wykreowanie pozytywnych skojarzeń tego, jak firmę postrzegają pacjenci i jakie pozytywne cechy wyróżniają nas spośród konkurencji. Dlatego też chciałbym, abyście Państwo czytając poniższy tekst odnaleźli wskazówki, które pomogą Wam i Waszym pracownikom w doskonaleniu swojego warsztatu zawodowego oraz określeniu profilu kompetencji z uwzględnieniem strony etycznej naszego zawodu. Bardzo często na moich szkoleniach farmaceuci sami podkreślają, jak istotny wpływ na ich pracę i sytuację apteki ma poziom prezentowanych kompetencji. Często to do „Pani Kasi”, „Krysi” czy „Wandy” przychodzą pacjenci, bo to one potrafiły zbudować z pacjentem odpowiednią więź/relację i wykorzystując swoją wiedzę, skutecznie doradzić, a więc zapewnić wysoki poziom świadczonej usługi. Podczas rozmów z farmaceutami zauważyłem, że podchodzą oni z rezerwą do kwestii związanych z tzw. sprzedażą. Wynika to w dużej mierze z faktu, że „sprzedawanie” jest w ich mniemaniu czymś gorszym niż ekspediowanie i nie tak nobilitującym. Prawda jest jednak nieco inna – każdy dobry farmaceuta pracujący z pacjentem przy pierwszym stole musi być po części sprzedawcą, ale nie każdy sprzedawca będzie farmaceutą. Dlatego też w farmacji aptecznej nie mówimy o technikach sprzedaży, a o technikach pracy z pacjentem, gdyż różnice w obu przypadkach są duże i trudno nad nimi przejść do porządku dziennego. Praca z pacjentem nie kończy się na etapie sprzedaży produktu – kończy się w momencie zaspokojenia jego potrzeby i rozwiązana problemu, z którym do nas się zwrócił.

Strony: 1 2 3 4