Z pewnością można odpowiedzieć na to pytania w prosty sposób: nowości sprzedajemy tak, jak każdy inny produkt. Ale czy na pewno? Warto po pierwsze zastanowić się, kim są pacjenci kupujący nowości jakie są ich motywacje zakupowe? A po drugie – czy właściciel apteki powinien w jakiś sposób przygotować aptekę i farmaceutów do sprzedaży nowych produktów?
Wiadomym jest, że współczesny pacjent jest bardzo świadomy. Informacje i wiedzę na temat nowości czerpie z wielu źródeł – reklam telewizyjnych i prasowych, ulicznych billboardów, mediów społecznościowych. Dzięki temu pacjent może dogłębnie poznać produkt (z jego składnikami aktywnymi), ale również wysłuchać (przeczytać) opinii innych użytkowników. Dzisiejszy pacjent, dokonując wyboru zakupowego, kieruje się więc opiniami oraz ocenami innych.
Co z tego może wynikać dla farmaceuty? Jest to z pewnością znak, że personel w aptece powinien być na bieżąco z nowościami. Farmaceuta musi mieć ponadprzeciętną wiedzę na temat produktu.
Powyższe wskazówki będą miały sens w zespole farmaceutów, którzy mają chęć szukania opinii w Internecie, zgłębiania informacji publikowanych w mediach społecznościowych. Ale może się zdarzyć tak, że farmaceuci będą mieli problem z samodoskonaleniem (nie dociekamy teraz, jaka jest tego przyczyna). Pewne jest, że kierownik takiego zespołu farmaceutów nie powinien się poddawać i zaniedbać podążania za trendami (czyt. za pacjentem).
Można więc zastosować następujące rozwiązania:
Informacja zwrotna w ocenie pracownika – cz. 1
Zarządzanie małymi zespołami – cz. 1 (obejrzyj wideo!)