NFZ i MZ przypominają pacjentom o zwrocie pulsoksymetrów

 2 minuty

Od 23 czerwca br. Domowa Opieka Medyczna nie wysyła już pulsoksymetrów chorym na COVID-19. Serwis Pacjent.gov.pl, apeluje: jeśli masz urządzenie z programu w domu, zwróć je!

Domowa Opieka Medyczna

W ramach Domowej Opieki Medycznej pacjent z COVID-19 mógł otrzymać na czas izolacji pulsoksymetr. Do programu był kwalifikowany automatycznie lub kierował go lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Następnie listonosz dostarczał urządzenie. Pacjent ściągał darmową aplikację, która pomagała mu monitorować poziom saturacji (natlenienia) oraz puls. Urządzenie łączyło się z aplikacją za pośrednictwem bluetooth i automatycznie zapisywało pomiary pacjenta w aplikacji. Dane można było również wprowadzić ręcznie w aplikacji lub przez stronę internetową po samodzielnym odczytaniu z wyświetlacza pulsoksymetru. Osoby bez dostępu do Internetu mogły zgłaszać wyniki pomiarów na automatycznej infolinii.

Zwrot pulsoksymetru

Od 23 czerwca br. nie można już otrzymać urządzenia. Zaś od 1 lipca br. nie będzie działać Centrum Kontaktu DOM. Pulsoksymetr należało zwrócić po zakończeniu okresu izolacji. Jeśli nadal posiadamy urządzenie w domu, należy je oddać. Można to zrobić poprzez aplikację PulsoCare – „zwrot pulsoksymetru” lub wysyłając e-mail na adres pomoc@pulsocare.com.

źródło: Pacjent.gov.pl