Autor, redaktor prestiżowego dla branży nowych mediów magazynu „Wired”, sformułował swoją teorię „długiego ogona” w 2004 r. w jednym z artykułów, w którym analizował wyniki sprzedaży produktów oferowanych przez sklepy internetowe Amazon i Netflix. Doszedł wówczas do wniosku, że ekonomia cyfrowa wymyka się zasadzie obowiązującej w handlu od czasów rewolucji przemysłowej. Reguła ta znana jest powszechnie jako „zasada 80:20”. Głosi ona, że 80 proc. przychodów generuje 20 proc. oferowanych towarów. Anderson dowiódł jednak, że zasada ta nie dotyczy handlu internetowego. W swej książce kreśli przyszłość handlu i kultury. Według jego teorii „długiego ogona”, rola produktów tworzących czoło list sprzedaży będzie stopniowo malała na rzecz ogromnej liczby dzieł traktowanych dotąd jako tło. Posługując się przykładami ze świata filmu, książki i muzyki, pokazuje, w jaki sposób Internet przyczynia się do budowania nowej struktury handlu, gdzie połączona wartość dóbr nie cieszących się szczególnym powodzeniem, przekracza wartość sprzedaży niewielkiej liczby bestsellerów czy hitów.
„Długi ogon”, Chris Anderson, wydawnictwo Media Rodzina
Osoby, które za pośrednictwem strony www.farmacjapraktyczna.pl wyślą na adres:
redakcja@farmacjapraktyczna.pl
maila z hasłem: OGON, mają szansę otrzymać książkę w prezencie.
Młodość w podłych czasach PRL-u
O tym, jak być miłym i nie tyć?