KOWAL: Problemy techniczne przy skanowaniu leków

 2 minuty

Krajowa Organizacja Weryfikacji Autentyczności Leków (KOWAL) donosi, że docierają do niej informacje o pojawianiu się komunikatu wskazującego na wystąpienie problemu przy próbie połączenia z NMVS. Tym samym system PLMVS nie może zweryfikować autentyczności danego opakowania. Urząd podaje sposoby rozwiązywania tego typu problemów.

Błąd podczas skanowania – co robić?

W takich wypadkach w pierwszej kolejności KOWAL sugeruje przeprowadzenie ręcznej weryfikacji danego opakowania, nie przez skanowania kodu 2D, lecz poprzez wpisanie czterech danych z opakowania – kodu produktu (PC), partii (Batch), daty ważności (EXP, w formacie RRMMDD np. 220728, czyli dzisiaj) oraz jego numeru seryjnego (SN).

Opcja ręcznego wprowadzenia danych jest dostępna na stronie Graficznego Interfejsu Użytkownika, po zalogowaniu się podając LOGIN i aktualne hasło, w zakładce Numery Seryjne, po wybraniu procesu Weryfikuj/Wycofaj pojedyncze opakowanie (bez słowa manualnie!).

Ewentualne pojawianie się komunikatu 403 Forbidden może oznaczać brak importu certyfikatu na danym komputerze, lub korzystanie z przeglądarki, która blokuje ów certyfikat. Problem ten najczęściej występuje na przeglądarce Mozilla Firefox. Fundacja KOWAL rekomenduje korzystanie z przeglądarki Google Chrome lub Microsoft Edge.

Więcej szczegółów znajdą Państwo TUTAJ.

źródło: Nmvo.pl