Skrót informacji
Tegoroczne obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej odbywają się pod hasłem „A Happy Mouth is… a Happy Mind”, czyli „Zdrowa jama ustna to zdrowy umysł ”. Celem kampanii jest upowszechnianie wiedzy o znaczeniu zdrowia jamy ustnej, także w kontekście ekonomicznym oraz promowanie profilaktyki.
Hasło tegorocznej akcji nawiązuje do wieloaspektowego charakteru zdrowia jamy ustnej. Światowa Federacja Dentystyczna zaznacza, że „zdrowa jama ustna odzwierciedla wiele aspektów dobrego samopoczucia, a my naszą podróż rozpoczęliśmy od zbadania powiązań zachodzących między zdrowiem jamy ustnej a ogólnym zdrowiem fizycznym człowieka. Wkraczając w drugi rok naszej kampanii, FDI przenosi punkt ciężkości, tym razem zwracając uwagę na to, jak zdrowie stomatologiczne przekłada się na zdrowie umysłu. Kampania poruszy kolejny ważny temat: związek między zdrowiem jamy ustnej a dobrym samopoczuciem psychicznym.”
W ciągu kolejnych trzech lat realizację projektu będzie wspierać maskotka FDI – sympatyczny, bóbr o imieniu Toothie. Wyposażony w dorodne siekacze gryzoń, występujący m.in. w filmie promującym kampanię FDI, ma zwracać uwagę nie tylko dzieci, ale także osób dorosłych na cele kampanii Światowej Federacji Dentystycznej. W tym roku dołączyli do niego jakże sympatyczni, animowani przyjaciele: Miya, Marcos, Shumba oraz Sara.
Więcej o obchodach Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej przeczytają Państwo TUTAJ.
MZ: 65 dzieci urodziło się dzięki finansowaniu in vitro z budżetu państwa
W Łodzi ma powstać Wojskowa Akademia Medyczna