Nowa, odmłodzona i uznana Polopiryna

 3 minuty

Historia Polopiryny sięga 1955 r., kiedy to Starogardzkie Zakłady Farmaceutyczne Polfa (dawna nazwa Polpharmy) uzyskały zezwolenie na produkcję tego leku w postaci klasycznych tabletek, zawierających 500 mg kwasu acetylosalicylowego. Od tamtej pory rodzina Polopiryny znacznie się powiększyła. W 1958 r. wprowadzono na rynek Polopirynę o zawartości 300 mg kwasu acetylosalicylowego, w 1969 r. – Polopirynę S, w formie tabletek rozpuszczalnych, a w 1974 r. – Polopirynę C, zawierającą dodatkowo witaminę C. Przez te lata zmieniało się również opakowanie leku – pierwsze Polopiryny pakowane były w szklane fiolki, a następne – wraz z rozwojem technologii – w listki w laminowanym papierze, folię aluminiową i PCV. W 1994 r. na rynek wprowadzono kolejną formę tego leku – tabletki dojelitowe. W ostatnich latach wizerunek Polopiryny został odmłodzony. Dotychczas postrzegana była jako produkt do długotrwałej terapii, „napotny” i „kładący do łóżka”. Aktualnie postrzegana jest jako lek niezawodny, działający kompleksowo. Klasyfikowana jest do segmentu leków na przeziębienie i grypę.

Kwas acetylosalicylowy zawarty w Polopirynie nazwano lekiem XX wieku. Udowodniono, że oprócz właściwości przeciwbólowych, przeciwgorączkowych i przeciwzapalnych, w niskich dawkach hamuje również agregację płytek krwi, przez co przeciwdziała zawałom serca i udarom mózgu. Polopiryna została wyróżniona wieloma nagrodami – m.in. tytułem Superbrand 2005, który otrzymują czołowe marki na polskim rynku, nagrodą zaufania „Złoty Otis” 2007 oraz kryształową statuetką TRUSTED BRAND 2008 w kategorii: lek na przeziębienie i grypę. Producent zadbał też o nowe opakowanie, z nowoczesnym i czytelnym logotypem, mającym odzwierciedlać właściwości produktu. „Polopiryna S. Skuteczny lek na przeziębienie i grypę!” – to hasło towarzyszące nowej, jesiennej kampanii promującej markę Polopiryna. Lek reklamowany jest na antenie ogólnopolskich telewizji spotem reklamowym pt. „Matka i córka”. Reklamy emitowane są w TVP, TVN i Polsacie do końca listopada br. Kampanię reklamową zaplanowano z myślą o kontynuacji budowania rodzinnego wizerunku marki, a także podkreśleniu wysokiej skuteczności i zaufania do leku.