Skrót informacji
„Rozpoczynamy systematyczne badanie świadczeń medycznych z punktu widzenia jakości pacjenckiej – poinformował Minister Zdrowia, Adam Niedzielski. Do osób, które skorzystały z leczenia u specjalisty, będą dzwonić ankieterzy. Opinią można podzielić się też na Internetowym Koncie Pacjenta – informuje Politykazdrowotna.com.
„Rozpoczynamy systematyczne badanie świadczeń medycznych z punktu widzenia jakości pacjenckiej. Doświadczenie pacjenta w trakcie leczenia będzie badane przy użyciu specjalnej ankiety wypracowanej przez @NFZ_GOV_PL razem z organizacjami pacjenckim” – napisał na Twitterze szef Ministerstwa Zdrowia.
Ankieta jest anonimowa. Mimo, że pacjent wypełnia ją na własnym Internetowym Koncie Pacjenta, do wysłanej ankiety nie zostaną dołączone jego dane. Natomiast ankieterzy telefoniczni znają tylko numer telefonu, płeć pacjenta, placówkę, w której się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Ankieterzy nie mają dostępu do imienia i nazwiska pacjenta ani do jego numeru PESEL. Nie dysponują również informacjami wrażliwymi, np. nie wiedzą, z których świadczeń medycznych korzystali pacjenci.
KOWAL: NAMS ułatwi analizę alertów – narzędzie dostępne od stycznia 2023 r.
Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o Funduszu Medycznym