Aktualności

19.12.2022

2 minuty

Szef MZ: rozpoczynamy badanie opinii pacjentów na temat jakość opieki

Skrót informacji

„Rozpoczynamy systematyczne badanie świadczeń medycznych z punktu widzenia jakości pacjenckiej – poinformował Minister Zdrowia, Adam Niedzielski. Do osób, które skorzystały z leczenia u specjalisty, będą dzwonić ankieterzy. Opinią można podzielić się też na Internetowym Koncie Pacjenta – informuje Politykazdrowotna.com.

Opinia pacjentów na temat świadczeń medycznych


Poznanie opinii pacjentów na temat jakości świadczeń medycznych ma pomóc zdiagnozować najczęstsze problemy, na jakie natrafiają. W efekcie ma to poprawić usługi, tak by były lepiej dostosowane do potrzeb pacjentów. Resort zdrowia zaznacza, że poprawa jakości opieki zdrowotnej to element długofalowej polityki resortu.
„Rozpoczynamy systematyczne badanie świadczeń medycznych z punktu widzenia jakości pacjenckiej. Doświadczenie pacjenta w trakcie leczenia będzie badane przy użyciu specjalnej ankiety wypracowanej przez @NFZ_GOV_PL razem z organizacjami pacjenckim” – napisał na Twitterze szef Ministerstwa Zdrowia.

Minister załączył wpis Centrum e-Zdrowie. Podano w nim, że rozpoczęło się badanie jakości świadczeń medycznych, a pacjenci mogą podzielić się opinią o świadczeniu, z którego skorzystali. Mogą to zrobić albo przez platformę IKP lub w rozmowie z ankieterami dzwoniącymi w imieniu NFZ. Niezależnie od wybranego sposobu, pacjenci pytani są o to samo.

Metodologia badania


Formularz składa się 5 pytań, które dotyczą sprawności w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowania i postawy pracowników rejestracji, zaangażowania lekarza, stopnia zrozumiałości informacji oraz prawdopodobieństwa polecenia placówki w przyszłości. Pacjenci będą oceniali te obszary w skali od 1 do 10 punktów.
Ankieta jest anonimowa. Mimo, że pacjent wypełnia ją na własnym Internetowym Koncie Pacjenta, do wysłanej ankiety nie zostaną dołączone jego dane. Natomiast ankieterzy telefoniczni znają tylko numer telefonu, płeć pacjenta, placówkę, w której się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Ankieterzy nie mają dostępu do imienia i nazwiska pacjenta ani do jego numeru PESEL. Nie dysponują również informacjami wrażliwymi, np. nie wiedzą, z których świadczeń medycznych korzystali pacjenci.

Jeżeli zachowanie lub tożsamość ankietera będą budzić wątpliwości, to pod bezpłatnym numerem infolinii NFZ – 800 190 590 – pacjenci mogą zweryfikować i potwierdzić dane ankietera.


Autor: „Farmacja Praktyczna”

Nowoczesne medium branży farmaceutycznej. 78% farmaceutów wskazuje na „Farmację Praktyczną” jako najbardziej rozpoznawany magazyn w segmencie magazynów branżowych adresowanych do pracowników aptek.

Inne artykuły tego autora

źródło: Politykazdrowotna.com


Poprzedni artykuł

KOWAL: NAMS ułatwi analizę alertów – narzędzie dostępne od stycznia 2023 r.

Następny artykuł

Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o Funduszu Medycznym

Polecane dla Ciebie

Szkolenia