źródło: Nia.org.pl / Rynekaptek.pl
Naczelna Izba Aptekarska przypomina, że:
W celu wyeliminowania przypadków występowania alertów skutkujących brakiem możliwości wydania leku pacjentowi podczas jego obsługi NIA rekomenduje weryfikację oryginalności (bez wycofania identyfikatora) na etapie przyjęcia dostaw (patrz instrukcja MediVeris 5. Weryfikacja kodów 2D dla dostaw towarów podlegających serializacji). Przypomina również, że po wycofaniu unikalnego identyfikatora jego przywrócenie jest możliwe przez 10 dni.
Jednocześnie Izba informuje o pracach prowadzonych przez Fundację KOWAL mających na celu szybką analizę alertów, generowanych niezależnie od aptek oraz przesyłanie informacji do aptek w sposób maksymalnie skracających czas oczekiwania.
W celu usprawnienia komunikacji zaleca korzystanie z adresów e-mail podanych podczas uzyskiwania certyfikatu dostępowego do systemu weryfikacji oryginalności leków. Docelowym modelem zarządzania alertami jest przekazywanie informacji o ich przyczynie oraz rekomendowanego sposobu postępowania na te adresy dla każdego wygenerowanego alertu.
Izba przypomina, że w dniu 18 maja 2020 r. NIA wystosowała pismo do Ministra Zdrowia dotyczące prośby o przesunięcie daty wejścia w życie przepisu wprowadzającego kary w przypadku błędów w zakresie weryfikacji autentyczności leków.
ŚIA: nowa matryca stawek VAT – jakie zmiany dotyczą aptek?
Dziś Światowy Dzień Chorych Na Osteoporozę