Aktualności

02.01.2024

1 minuta

Koniec działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu

Skrót informacji

15 grudnia 2023 r. był to ostatnim dniem działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej można obecnie uzyskać pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.

Czym była Teleplatforma Pierwszego Kontaktu?


Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) powstała w czasie pandemii COVID-19. Jej działanie było ściśle związane z przepisami tzw. specustawy covidowej, które obowiązują do końca roku. Działanie TPK zostanie teraz ocenione w Ministerstwie Zdrowia. Pozwoli to na podjęcie decyzji dotyczących funkcjonowania takiego narzędzia w przyszłości.

Gdzie teraz szukać informacji?



  • Wciąż można korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) pod numerem telefonu 800 190 590 przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Dla osób dzwoniących z zagranicy dostępny jest numer (+48) 22 125 66 00 (połączenia płatne zgodne z cennikiem operatora).

  • Pacjenci głusi mają możliwość skontaktować się z TIP za pomocą wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.

  • Pod numerem TIP można uzyskać informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, najbliższym SOR oraz aptece, w której dostępny jest dany lek.

  • Konsultanci TIP nie udzielają porad medycznych.


Autor: „Farmacja Praktyczna”

Nowoczesne medium branży farmaceutycznej. 78% farmaceutów wskazuje na „Farmację Praktyczną” jako najbardziej rozpoznawany magazyn w segmencie magazynów branżowych adresowanych do pracowników aptek.

Inne artykuły tego autora

źródło: Pacjent.gov.pl


Poprzedni artykuł

NFZ: przy wyliczaniu ilości leku należy brać pod uwagę termin ważności

Następny artykuł

UNICEF: liczba zachorowań na odrę wzrosła w Europie i Azji Środkowej o 3 tys. proc.

Polecane dla Ciebie

Szkolenia