Aktualności

10.09.2017

1 minuta

Zmiany w Systemie Monitorowania Zagrożeń

źródło: Legislacja.rcl.gov.pl / Rynekaptek.pl

Potrzeba zmiany przedmiotowego rozporządzenia wynika z konieczności zapewnienia spójności przepisów prawa oraz ułatwienia dokonywania zgłoszeń dotyczących niepożądanego działania produktu leczniczego oraz niepożądanego działania produktu leczniczego weterynaryjnego, tj. bez potrzeby opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym.

Co ważne, w związku z przyjętą koncepcją polegającą na możliwości osiągnięcia jak największej liczby zgłoszeń w ramach Systemu, dopuszczono możliwość dokonania zgłoszenia przez osobę niezalogowaną (nie posiadającą konta w systemie) w przypadku zgłoszenia niepożądanego działania leku. Tym samym zgłoszenia te nie będą musiały być opatrywane podpisem elektronicznym.


Autor: „Łukasz Kuźmiński”
redaktor naczelny „Farmacji Praktycznej”

Inne artykuły tego autora

Poprzedni artykuł

Trzykrotnie wzrosła liczba znieczuleń przy porodach

Następny artykuł

Nowe szczepionki przeciwko grypie już w aptekach

Polecane dla Ciebie

Szkolenia