Skrót informacji
Na stronie Naczelnej Izby Aptekarskiej przedstawiono zatwierdzony projekt naklejki dla aptek biorących udział w pilotażu sprzedaży antykoncepcji awaryjnej. Główny Inspektorat Farmaceutyczny uznał, że taka informacja na aptekach nie naruszy zakazu reklamy tych placówek.
„Jest to dobrowolne i zależy wyłącznie od indywidualnej decyzji każdej apteki” – powiedział rzecznik Naczelnej Izby Aptekarskiej Konrad Madejczyk. „Apteki mają pełną swobodę w decyzji, czy chcą umieścić takie oznakowanie” – zaznaczył.
„W oznaczeniu nie mogą znajdować się żadne dodatkowe treści wartościujące ani znaki graficzne, które mogłyby stanowić zachętę do skorzystania z usług i oferty apteki. Prosimy o przestrzeganie tych wytycznych, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień i problemów prawnych” – przypomniał GIF w swojej decyzji.
Pilotażowy program Ministerstwa Zdrowia sprzedaży antykoncepcji awaryjnej rozpoczął się 1 maja br. Zgłosiło się do niego ok. 1050 aptek (z ponad 12 tys. działających w Polsce). (PAP)
fot. Nia.org.pl
Apel o zrozumiałe streszczenia recenzowanych artykułów medycznych
Narodowe Centrum Krwi: w ostatnich latach wzrosła liczba donacji krwi