Aktualności

09.04.2014

1 minuta

Izby aptekarskie nie mogą karać za złamanie zakazu reklamy

Skrót informacji

Izby aptekarskie nie mają prawa pociągać do odpowiedzialności kierowników aptek za to, że prowadzą oni dla pacjentów programy lojalnościowe.

W połowie 2013 r. tamtejsze okręgowe izby aptekarskie podjęły uchwały o tym, że jeśli kierownik apteki złamie zakaz reklamy placówki, musi się liczyć z tym, że korporacja postawi go przed rzecznikiem odpowiedzialności zawodowej. Minister zdrowia zaskarżył do SN uchwały OIA w Olsztynie i OIA z Gdańska. – Wkraczają w kompetencje inspekcji farmaceutycznej – argumentowała radca prawny Anna Sołtys reprezentująca ministra zdrowia.

– Kierownicy aptek są zmuszani przez ich właścicieli, by łamali przepisy, poddawani są presji i samorząd musi temu zapobiegać – stwierdził mecenas Jan Łukaszewicz reprezentujący olsztyńską izbę.

SN uchylił zakwestionowane przez ministra sporne punkty uchwał. – Pociągając kierowników do odpowiedzialności, korporacja chciała tworzyć delikty dyscyplinujące – podkreślił sędzia Maciej Pacuda. Zaznaczył, że taka uchwała mogłaby być zgodna z prawem, gdyby podjął ją Krajowy Zjazd Aptekarzy, a nie poszczególne izby. Sąd uznał bowiem, że aptekarze nie wkroczyli tu w kompetencje inspekcji farmaceutycznej.


Autor: „Farmacja Praktyczna”

Nowoczesne medium branży farmaceutycznej. 78% farmaceutów wskazuje na „Farmację Praktyczną” jako najbardziej rozpoznawany magazyn w segmencie magazynów branżowych adresowanych do pracowników aptek.

Inne artykuły tego autora

źródło: Rzeczpospolita


Poprzedni artykuł

Najczęstsza choroba neurologiczna dzieci

Następny artykuł

Neumann: w marcu konkrety nt. przyszłości NFZ

Polecane dla Ciebie

Szkolenia