Aktualności

06.10.2022

2 minuty

„Chcę zrozumieć” – wystartowała kampania resortu zdrowia

Skrót informacji

Z początkiem października ruszyła kampania informacyjna „Chcę zrozumieć” realizowana przez Ministerstwo Zdrowia. Ma przekonać do szczepień przeciw COVID-19 tych, którzy mają wątpliwości.

Kampania zachęcająca do szczepień


Dane resortu zdrowia potwierdzają, że w pełni zaszczepionych jest już ponad 22,5 mln Polaków. Co więcej, jak wynika z badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Rynek i Opinia, postawy osób sceptycznych wobec szczepień w czasie pandemii zmieniły się. Co trzecia osoba, która jeszcze w 2020 r. deklarowała, że nie zaszczepi się przeciwko COVID-19, zrobiła to w 2021 r. przynajmniej jedną dawką. Jeszcze większa zmiana zaszła wśród osób wyrażających niepewność wobec takich szczepionek w 2020 r. Ponad połowa z nich przyjęła jednak przynajmniej jedną dawkę. Wciąż jednak duża część Polaków ma wątpliwości. Dlatego z początkiem października resort zdrowia rozpoczął kampanię „Chcę zrozumieć”.
„Kampania „Chcę zrozumieć” ma spokojnie i rzeczowo przekonywać, a nie tylko zachęcać do szczepień. Pokazujemy, że rozumiemy wątpliwości i w odpowiedzi na nie dostarczymy argumentów, które pomogą podjąć decyzję – wyjaśnia Minister Zdrowia, Adam Niedzielski.

Spoty filmowe i witryna www


Resort zdrowia opracował specjalne filmowe spoty i materiały graficzne. Z kolei strona internetowa gov.pl/chcezrozumiec zawiera najważniejsze informacje o szczepionkach i szczepieniach.
„Nie unikamy na niej trudnych tematów, dotyczących rzadko występujących, ale możliwych skutków ubocznych szczepień. Jesteśmy przekonani, że otwartość i chęć zrozumienia to dobra postawa w rozmowie z osobami nieprzekonanymi” – można przeczytać na stronie MZ.

Spoty kampanii są dostępne w serwisie Youtube:


Autor: „Farmacja Praktyczna”

Nowoczesne medium branży farmaceutycznej. 78% farmaceutów wskazuje na „Farmację Praktyczną” jako najbardziej rozpoznawany magazyn w segmencie magazynów branżowych adresowanych do pracowników aptek.

Inne artykuły tego autora

źródło: Gov.pl


Poprzedni artykuł

Naukowa Fundacja Polpharmy organizatorem 1. Konwentu Rektorów

Następny artykuł

Fundusz opublikował raport refundacyjny za okres styczeń-lipiec 2022 r.

Polecane dla Ciebie

Szkolenia