Skrót informacji
Na stronie Naczelnej Izby Aptekarskiej przedstawiono zatwierdzony projekt naklejki dla aptek biorących udział w pilotażu sprzedaży antykoncepcji awaryjnej. Główny Inspektorat Farmaceutyczny uznał, że taka informacja na aptekach nie naruszy zakazu reklamy tych placówek.
Projekt naklejki, przesłany przez Ministerstwo Zdrowia, zatwierdził Departament Prawny Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego (GIF). Naklejki informacyjne będą dystrybuowane przez oddziały Narodowego Funduszu Zdrowia i mają na celu oznakowanie aptek biorących udział w pilotażowym programie Ministerstwa Zdrowia sprzedaży antykoncepcji awaryjnej. Oznakowanie aptek jest dobrowolne.
„Jest to dobrowolne i zależy wyłącznie od indywidualnej decyzji każdej apteki” – powiedział rzecznik Naczelnej Izby Aptekarskiej Konrad Madejczyk. „Apteki mają pełną swobodę w decyzji, czy chcą umieścić takie oznakowanie” – zaznaczył.
Jak poinformowała Naczelna Izba Aptekarska, GIF stwierdził, że umieszczenie naklejki w aptekach nie naruszy zakazu reklamy aptek zgodnie z art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne.
„W oznaczeniu nie mogą znajdować się żadne dodatkowe treści wartościujące ani znaki graficzne, które mogłyby stanowić zachętę do skorzystania z usług i oferty apteki. Prosimy o przestrzeganie tych wytycznych, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień i problemów prawnych” – przypomniał GIF w swojej decyzji.
Wcześniej resort zdrowia zlecił Funduszowi przygotowania aktualizowanej mapy z aptekami biorącymi udział w programie (jest dostępna TUTAJ).
Pilotażowy program Ministerstwa Zdrowia sprzedaży antykoncepcji awaryjnej rozpoczął się 1 maja br. Zgłosiło się do niego ok. 1050 aptek (z ponad 12 tys. działających w Polsce). (PAP)
fot. Nia.org.pl
Do konsultacji trafił projekt zmian w rozporządzeniu o świadczeniach opieki psychiatrycznej
Rząd pracuje nad Planem dla Chorób Rzadkich na lata 2024-2025