Krwi nie można wyprodukować – jedyny sposób jej pozyskiwania to pobranie od dawców. Trudno przecenić taki dar, dlatego każda inicjatywa, która wspiera honorowe krwiodawstwo warta jest uznania. Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi i Kampania Społeczna Krewniacy jest jedną z takich inicjatyw. Fundacja od ponad 10 lat promuje ideę Honorowego Krwiodawstwa. Jak skuteczna jest ta promocja świadczy między innymi fakt, że dzięki publicznej zbiórce pieniędzy udało się zakupić ruchomą stację poboru krwi (autobus im. Jana Pawła II), wart ok. 2,5 mln zł. Autobus, a właściwie ambulans do poboru krwi, jest przez wiele osób doskonale kojarzony. Niemal każdy widział też telewizyjne reklamy (była to największa kampania społeczna w TVP) czy billboardy. Kampania ta nie miała w Polsce precedensu – szeroko zakrojona, ale też niezwykle skuteczna. Ambasadorami kampanii Krewniacy jest ponad sto polskich gwiazd. Teraz do czynnych sympatyków akcji dołączyła Polpharma. Nie raz i niejednym działaniem Polpharma udowodniła, że kieruje się poczuciem odpowiedzialności społecznej. Jej wsparcie dla Fundacji i Kampanii też będzie miało bardzo konkretny wymiar. 5 groszy od każdego sprzedanego opakowania produkowanego przez firmę leku Polocard (kwas acetylosalicylowy) trafi do Fundacji. O akcji będą informowały m.in. Plakaty i ulotki dla pacjentów dystrybuowane w aptekach. Fundacja nie tylko organizuje akcje poboru krwi, ale też zachęca innych do ich organizowania. To będzie drugi element współpracy z największą polską firmą farmaceutyczną. Pracownicy Polpharmy będą mogli organizować zbiórki krwi w całej Polsce. Według Fundacji (a wiedzą, co mówią, bo organizują nawet 50 zbiórek krwi miesięcznie w całej Polsce) organizacja zbiórki krwi jest naprawdę łatwa! Dlatego Polpharma zdecydowała się na zachęcanie swoich pracowników do podejmowania takich akcji. Wykorzystanie siły naprawdę dużej grupy osób, pracujących i mieszkających na terenie całej Polski, powinno zaowocować wieloma litrami bezcennego leku. Ważne jest, że organizacja zbiórek krwi będzie odbywała się w całości na zasadzie wolontariatu. Nie będą to odgórne, firmowe dyrektywy, ale każdorazowo własna inicjatywa pracownika, wsparta doświadczeniem i materiałami Fundacji. Działania Fundacji służą jednemu celowi – by dar krwi, jaki człowiek może podarować drugiemu człowiekowi, trwał nieustannie. Warto wykorzystać każdą okazję, żeby przyłączyć się do tak szlachetnej misji.
źródło: Polpharma
Farmaceuto! I Ty możesz przyłączyć się do aktywnego wspierania promocji honorowego krwiodawstwa, polecając swoim Pacjentom Polocard!
Nagroda Lewiatana dla Jerzego Staraka, przewodniczącego Rady Nadzorczej Polpharma SA
Ilość psychotropów na receptach także słownie