Frost & Sullivan: Rośnie popularność inteligentnych pigułek

 4 minuty

Z uwagi na to, że ten rynek dopiero się kształtuje, konieczne jest zbudowanie zaufania pomiędzy jego uczestnikami – pacjentami, lekarzami, badaczami, inwestorami i organami regulacyjnymi. Wprowadzenie takich środków, jak partnerstwa strategiczne i biznesowe, jak również edukacja naukowa i kliniczna, pomoże zdobyć zaufanie organów regulacyjnych, inwestorów i użytkowników.
Ponadto spółki muszą korzystać z finansowania rządowego dostępnego dla uniwersytetów i niewielkich przedsiębiorstw. Jest to szczególnie istotne z uwagi na nierównomierne rozłożenie inwestycji kapitału wysokiego ryzyka („venture capital”), co nie daje możliwości przedsiębiorstwom rozpoczynającym działalność w tym sektorze na osiągnięcie statusu znaczących graczy.
Ponadto, wyceny spółek uległy obniżeniu w ciągu ostatnich kilku lat. Partnerstwa z laboratoriami, które mają dostęp do funduszy w obszarze nauk podstawowych i stosowanych, pomogą zabezpieczyć wsparcie finansowe, co może później przełożyć się na opracowanie komercyjnych produktów. Rzeczywiście projekty badawcze sponsorowane przez rząd przyczyniły się do znakomitej współpracy badawczej środowiska akademickiego i przemysłu. Takie konsorcja badawcze występują szczególnie często w Unii Europejskiej. Wydzielone z nich firmy (typu „spin-off”) odnoszą sukcesy na polu komercjalizacji technologii, zapewniając jednocześnie dalsze rozszerzenie zakresu stosowania inteligentnych pigułek.
„Mniejsze firmy, które nie mogą efektywnie przełożyć technologii na komercyjny produkt, mogą również spróbować licencjonowania technologii na rzecz spółek posiadających uznane rozwiązania na rynku” – sugeruje Rajan. „W międzyczasie nowi gracze na rynku mogą polegać na Inkubatorach Technologicznych, które pomogą im na drodze do komercjalizacji ich technologii.”
Poza tym czołowe firmy zainteresowane wejściem w nowe obszary rynku mogą wiązać się z lokalnymi spółkami zajmującymi się urządzeniami medycznymi, wykorzystując ich wiedzę, jak również istniejące sieci marketingowe. Europa oraz kraje wschodzące w Azji Wschodniej są prawdziwą kuźnią możliwości inwestycyjnych, w szczególności dla podmiotów dopiero wchodzących na rynek.

Strony: 1 2